CENTRUL DE EXCELENȚĂ ÎN PROCTOLOGIE

Ceea ce individualizează Clinica Roua este accentul pus pe dezvoltarea ramurilor chirurgicale, dotările de excepţie şi, nu în ultimul rând, excelenţa în acordarea serviciilor medicale.

La Clinica Roua am dezvoltat prin specialiștii noștri Centrul de excelență în proctologie unde se tratează afecțiunile ano-rectale atât prin metode  minim invazive cât și prin metode chirurgicale.

Centrul de excelență în proctologie al Clinicii Roua este un centru de elită ce impune cu seriozitate și profesionalism cele mai noi și performanțe metode terapeutice proctologice, metode care au înlocuit în toate țările civilizate intervențiile chirurgicale clasice cunoscute pentru multiplele lor imperfecțiuni.

Fie că suferiți de hemoroizi interni, hemoroizi externi, tromboză hemoroidală, fisură anală simplă sau fisură anală cronică, papilă anală hipertrofică, condiloame sau polipi anali, marisca hemoroidala, fistulă perianala, toate aceste afecțiuni se vor rezolva în cadrul Centrului de excelență în proctologie al Clinicii ROUA prin ședințe de tratament/intervenții bine stabilite, în urma consultului de specialitate.

Hemoroizii și fisurile anale sunt afecțiuni care de regulă nu sunt luate suficient de în serios de către pacienți. Aceaste afecțiuni  nu se tratează de la sine, lipsa tratamentului specific putând duce la apariția de complicații.

Aproximativ 50% dintre adulți au prezentat simptome si semne specifice hemoroizilor pană la vârsta de 50 de ani.

Ce sunt hemoroizii?
Clasic, hemoroizii au fost definiți că dilatații de tip varicos (asemănător cu varicele membrelor inferioare) ale venelor anorectale; astăzi se consideră că existența acestor dilatatii venoase anale (mai ales ale plexului hemoroidal intern) este un fenomen morfologic normal, aceste dilatatii venoase existând în mod constant, la toți oamenii, ele constituind „hemoroizii fiziologici” care au un rol esențial în etanșeizarea închiderii orificiului și a canalului anal și deci în asigurarea continenței de finețe a gazelor.

De ce apare boala la nivelul lor?
Se consideră că aceste dilatații hemoroidale anatomic normale devin entități patologice (adică boală), numai atunci când se manifestă clinic prin semne, simptome sau complicații, fenomene care apar ca o consecință a acțiunii asupra lor a unor factori patogeni (care determină apariția bolii), factori patogeni care pot fi funcționali, infecțioși, dismetabolici sau disendocrini.
În această accepțiune se afirmă că, sub influența acestor factori patogeni diverși, se produce o alterare a structurii și a troficității peretelui venelor hemoroidale, ceea ce are ca și consecință transformarea dilatatiilor venoase normale (fiziologice) în dilatații patologice (adică bolnave), ca număr, calibru, confluențe.
Ca urmare, apar perturbări în circulația sanguină locală, în principal stază (stagnarea sângelui), care pe de o parte agravează în mod secundar leziunile peretelui venos, accentuând dilatațiile, iar pe de altă parte favorizează sângerările și trombozele (închegarea sângelui stagnant), ceea ce determină apariția semnelor și a complicațiilor bolii hemoroidale (sângerare, prolaps, scurgeri, etc.).

De ce simptomele apar intermitent?
Evoluția naturală a bolii hemoroidale cuprinde perioade intermitente de „liniște” și perioade în care simptomatologia caracteristică este prezentă. Nu există o corelație exactă între mărimea hemoroizilor și manifestarea lor clinică, mase hemoroidale largi putând evolua fără nici un simptom, iar mici hemoroizi putând fi responsabili de sângerări importante și disconfort.
Exacerbarea ocazională a mecanismelor fiziopatologice (constipația, abuzul de condimente și alcool, etc.) și vasculare care determină intermitența manifestărilor din boala hemoroidală pot fi explicate prin supraadaugarea fenomenelor inflamatorii care sunt de obicei asociate cu manifestările acute ale bolii. Aceste fenomene inflamatorii produc cortegiul simptomatic cunoscut (durere, edem, sângerare), determinând pacientul să se prezinte la medic.
Diverșii factori favorizanti care acționează întâmplător și în cantități variabile determină apariția intermitentă a simptomatologiei obișnuite, sau exacerbări acute, ocazionale, de tipul crizelor hemoroidale.

Evoluție și complicații
Evolutiv, hemoroizii interni parcurg în timp o serie de stadii evolutive, denumite grade ale bolii hemoroidale și numerotate de la 1 la 4, și anume:

gradul 1 – hemoroizi neprocidenti

gradul 2 – hemoroizi procidenti după defecație, dar reductubili spontan

gradul 3 – hemoroizi procidenti, exteriorizabili cu ocazia oricărui efort (defecație, tușe, strănut, etc.), dar reductibili numai manual

gradul 4 – hemoroizi interni procidenti, ireductibili (nici măcar manual)

Complicațiile bolii hemoroidale au fost clasificate în complicații dureroase, complicații hemoragice, complicații supurative și complicații diverse (de tipul polipilor sau pseudopolipilor hemoroidali)

Ce este fisura anală ?
Fisura anală constă dintr-o ulceratie anala superficială, aparent lineară, în realitate ovalara sau triunghiulară, însoțită de dureri și contractura mușchilor sfincteri anali.

Fisura anală apare în porțiunea distală a canalului anal, de la marginea orificiului anal înspre interior, unde, inițial, interesează numai epiteliul, pentru ca, ulterior, să cuprindă toată grosimea mucoasei anale.

Fisura anală se întâlnește mai frecvent printre bolnavii cu hemoroizi, constipați cronici, ca și printre cei cu alte afecțiuni locale sau de vecinătate.
Boala este mai des observată la adulți și mai ales printre femei, 90 % dintre fisuri fiind localizate posterior, în dreptul coccigelui.

Cum se produce fisura anală ?
La originea fisurii anale stau traumatismele de diferite feluri, asupra unei mucoase anale fragile. Peste 90% din fisuri apar la nivelul comisurii posterioare, acolo unde și anatomic se găsește punctul cel mai slab.

Se pare că factorul declanșator ar fi traumatismul reprezentat de pasajul unor materii fecale dure sau de volum mare sau eliminate intempestiv ori al unor succesiuni de scaune frecvente, ca în cazul diareei

Dieta săracă în fibre vegetale (fructe, legume, cereale) este asociată frecvent cu fisura anală (din cauza constipației pe care o favorizează). Nu există o profesiune care ar prezența un risc mai mare de apariție a fisurii anale.

Boala debutează de obicei după un scaun de constipație care rupe pur și simplu marginea anusului, dezgolind filetele nervoase bogat reprezentate în această zonă.

Ca o consecință, apare durerea, care acompaniază apoi fiecare defecatie, zona disrupta fiind traumatizată în continuare prin pasajul altor materiilor fecale.

Această simptomatologie se reinstalează inexorabil, inevitabil, după fiecare scaun și este uneori atât de chinuitoare, încât bolnavii, care leagă apariția durerii de eliminarea scaunului își inhibă repetat reflexul de defecatie de teamă durerii și astfel se instalează constipația. Constipația va fi, în continuare, o cauză de întreținere și agravare a fisurii, cu atât mai mult cu cât, la început, durerile sunt mai puternice, când fisura este pe cale de constituire. De teama durerii și a constipației, în unele cazuri, bolnavii refuză să se alimenteze suficient putând din această cauza să evolueze și spre o denutriție (slăbire) mai mult sau mai puțin accentuată.

Aproximativ 70 % din pacienți observă apariția sângerărilor cu sânge roșu, pe hârtia de toaletă sau pe fecale. Ocazional, câteva picături de sânge pot fi decelate în vasul de toaletă, dar sângerări semnificative nu apar decât cu totul excepțional în această afecțiune.

METODE MODERNE DE TRATAMENT PENTRU HEMOROIZI ȘI FISURI ANALE

• tratament cu radiofrecvență RAFAELO – singurul centru din România
  • ligatură cu benzi elastice
  • tratamentul prolapsului hemoroidal cu stapler

Centrul este coordonat de doamna doctor Carmen IONICĂ, având o experiență de peste 10 ani în patologie proctologică și flebologică

Sângerarea anală, durerea sau pruritul de la nivelul zonei ano-rectale, trag un semnal de alarmă și trebuie investigate imediat!

FĂRĂ OPERAȚIE!

Acum ai soluția, nu trebuie să suferi în tăcere!

MEDICI SPECIALIȘTI ÎN TRATAREA HEMOROIZILOR ȘI FISURILOR ANALE

DR. IONICĂ CARMEN

Medic primar chirurgie generală, compentență în endoscopie digestivă diagnostică, chirurgie laparoscopică, endoscopie digestivă terapeutică, managementul serviciilor de sănătat

DR. VÎJÎIAC CRISTIAN GEORGE

Medic specialist Chirurgie generală

Hemoroizii provoacă disconfort continuu, durere și jenă, însă acum tot acest chin poate să dispară având la dispoziție PROCEDEUL RAFAELO – cel mai modern tratament minim invaziv al  hemoroizilor.

💎 CLINICA ROUA ESTE SINGURA CLINICĂ DIN ȚARĂ UNDE PUTEȚI EFECTUA ACEST PROCEDEU 💎

Scapă de hemoroizi prin intermediul celor mai noi tratamente pentru hemoroizi!

Procedeul RAFAELO se definește ca fiind un tratament inovativ cu radio-frecvență ce reduce seminificativ sau chiar elimină total simptomele asociate cu Hemoroizii. Această tehnologie a fost folosită în ultimii ani pentru a trata VENELE VARICOASE, acum evoluția tehnologiei medicale a facut ca aplicabilitatea să se poată răsfrânge și asupra HEMOROIZIILOR. Un tratment din ce în ce mai popular în rândurile mediciilor și a paciențiilor din UK,Germania, Italia, acum este disponibil și in Romania ,doar in cadrul Roua Medical CENTER.

Avantajele RAFAELO definesc acest tratament ca fiind inovativ și deosebit de eficient. Procedura este minim-invazivă (fără internare) ce durează în medie 15 minute. Tratamentul poate fi făcut sub anestezie locală sau generală în funcție de preferințele pacientului, fără durere post-tratament. Pacientul își poate relua activitatea la scurtă durată după procedură.

Foarte mulți dintre noi trăiesc cu hemoroizi sperând că acestia vor trece de la sine, speriați de poveștile de groază ale altor oameni ce au trecut printr-un procedeu clasic invaziv de Hemoroidectomie. Așteptarea este un factor agravant pentru cei ce suferă de hemoroizi. Schimbarea dietei și a stilului de viață poate duce la amelioraea simptomelor, în anumite cazuri, in stadiile incipiente ale bolii hemoroidale,dar pentru cei cu forme avansate nu au efectul scontat,amanarea tratamentului adecvat  putand duce la aparitia de complicatii.

Dacă suferi de hemoroizi întreabă un consultant Roua Medical Center despre procedeul RAFAELO și vei descoperi cât de ușor poți scăpa de durere!

Ce este Procedeul Rafaelo?

Procedeul Rafaelo este un procedeu nou, care utilizează tehnologia cu radiofrecvență, pentru a reduce și în majoritatea cazurilor, a elimina simptomele commune ale hemoroizilor interni (Gradul 1-3).

Care sunt beneficiile procedurii Rafaelo?

Este o procedură minim invazivă, cu durata de 15-20 minute, desfășurată sub anestezie locală , nedureroasă, cu timp de recuperare foarte scurt.

Programați-vă acum la un consult proctologic!