CE ESTE ȘI CUM POȚI SCAPA DE MÂNCATUL EMOȚIONAL

CE ESTE ȘI CUM POȚI SCAPĂ DE MÂNCATUL EMOȚIONAL

Ai încercat de nenumărate ori să adopți un stil de viață mai sănătos? Ți-ai făcut un abonament la o sala bună de fitness și ai decis că nu vei mai mânca la ore necorespunzătoare? Cu toate acestea, nu ai reușit să urmezi noul program mai mult de câteva zile? În acest caz, este posibil să te confrunți cu o problema importantă: mâncatul emoțional. Iată care sunt cauzele și simptomele acestei probleme frecvent întâlnite și cum o poți rezolva.

Ce este mâncatul emoțional?

Atunci când consumi cantități mari de alimente, în încercarea de a te simți mai bine, de a acoperi anumite nevoi emoționale și nu pentru a scapă de foame, te confrunți cu problema mâncatului emoțional. Totul poate începe cu nevoia de a mânca seară, la finalul unei zile grele, în încercarea de a elimina stresul acumulat și de a te simți mai bine.

Alteori, mănânci mai mult decât trebuie atunci când te plictisești sau te răsplătești frecvent cu feluri de mâncare delicioase, atunci când duci la bun sfârșit diverse activități. În aceste cazuri, nu foamea este cea care provoacă consumul de alimente, ci nevoia de a te simți mai bine, din punct de vedere emoțional.

Iată cum îți poți da seama dacă impulsul tău de a mânca este declanșat pe fond nervos, în anumite situații!

Mănânci mai mult decât de obicei atunci când ești stresat, chiar și atunci când nu îți este foame?

Simți nevoia să mănânci pentru a te simți mai bine, în anumite situații?

Folosești mesele copioase că și recompense pentru atingerea anumitor obiective zilnice?

Simți că nu poți rezistă tentației de a mânca, chiar și atunci când nu îți este foame în realitate?

Dacă răspunsul la aceste întrebări este unul afirmativ, te confrunți cu problema mâncatului emoțional. În aceste situații, vrei să înlocuiești emoțiile negative, care te fac să te simți rău, cu senzația unei recompense copioase, pe care o meriți și care te poate face să te simți mai bine.

PROGRAMEAZĂ O CONSULTAȚIE !

Cum poți diferenția mâncatul emoțional de senzația de foame?

Impulsul de a mânca pe fond nervos poate fi extrem de puternic, fiind astfel ușor de confundat cu senzația reală de foame. Iată câteva indicii care te pot ajută să diferențiezi cele două stări:

  • Foamea emoțională este o senzație care se declanșează brusc – această apare atunci când te simți trist, deprimat sau lipsit de speranța.
  • Atunci când simți nevoia de a mânca pe fond nervos, îți este poftă de anumite tipuri de mâncare sau dulciuri. În schimb, atunci organismul tău necesită un aport de nutrienți, ai mânca orice, inclusiv cele mai sănătoase legume, pentru a scapă de sezatia de foame.
  • Atunci când mănânci pe fond nervos, nu te oprești în momentul în care simți că ai ajuns la starea de sățietate. În schimb, atunci când mănânci pentru că îți este cu adevărat foame, te oprești ușor, în momentul în care organismul a primit aportul necesar de alimente.
  • Foamea emoțională provoacă sentimente de vinovăție sau rușine. Atunci când ai remușcări, după ce ai cedat acestui impuls, știi că nu ai mâncat pentru a acoperi anumite nevoi nutriționale.

Cum să scapi de mâncatul emoțional

Deși pare aproape imposibil să scapi de mâncatul impulsiv și mereu apar situații în care simți nevoia să mănânci ceva rapid, poți reuși să scapi de această problema. Iată ce trebuie să faci pentru această:

  • Conștientizarea problemei – Conștientizarea faptului că te confrunți cu această problema reprezintă 50% din soluție. În plus, trebuie să știi că anumite alimente precum cele din categoria carbohidraților sporesc producția de dopamină. Această substanță este responsabilă de echilibrarea nivelului tău de bună dispoziție și energie, motiv pentru care atunci când te confrunți cu emoții negative, simți nevoia de a consumă aceste alimente.
  • Analiză situațiilor în care simți nevoia de a mânca pe fond nervos – Pentru a înțelege mai bine de ce simți nevoia de a mânca emoțional, este important să analizezi, în mod conștient, situațiile în care apare acest impuls. Notează ce simți în momentul în care această nevoie apare și care sunt situațiile care a declanșat-o.
  • Înlocuirea mâncatului emoțional cu alte activități relaxante – Foamea emoțională reprezintă un avertisment pe care îl primim din partea creierului, care ne anunță că trebuie să ne schimbăm starea de spirit, pentru a elimina stresul și emoțiile negative. Pentru a rezolva această problema, poți înlocui mâncarea cu alte activități relaxante, care să te ajute să îți detensionezi corpul, să eliberezi endorfine și să îți relaxezi mintea. Poți merge la shopping sau să ieși în oraș cu prietenii, poți opta pentru o plimbare în aer liber sau poți urmări un film bun. Aceste activități îți vor oferi șansă de a evada din starea negativă în care te afli.
  • Gustări sănătoase pentru momentele în care nu te poți abține de la mâncare – Este recomandat să ai mereu la îndemână (acasă, la birou, în mașînă) gustări sănătoase (fructe, legume, migdale, nuci, cereale integrale) pentru momentele în care nu te poți abține de la mâncare. Carbohidrații sănătoși, legumele și fructele reprezintă alimente antistres, care îți pot îmbunătăți starea de spirit, în acele momente.
  • Exerciții fizice – Este indicat să începi un program de transformare corporală, care să includă atât schimbări pe plan nutritional cât și antrenamente fizice, care să te ajute să adopți un stil de viață mai sănătos. Atunci când combini sportul cu mâncatul sănătos și reușești să ai mindset-ul potrivit, nu există problema pe care să nu o poți rezolva.

PROGRAMEAZĂ O CONSULTAȚIE !

Acum că ai descoperit ce este mâncatul emoțional, cum se manifestă și care este adevărată soluție a acestei probleme, poți da startul unui nou stil de viață, mai sănătos și mai echilibrat. Mergi la sala de fitness pentru a te menține în formă, mănâncă sănătos, atunci când îți este cu adevărat foame și găsește timp pentru activități relaxante, care vor elimina treptat senzația de foame emoțională.

Apelează la un specialist

Un Life coach îți poate oferi suport profesionist pentru a identifica mai ușor legăturile dintre emoțiile tale și nevoia de a mânca. Explorându-ți lumea interioară vei afla ce stă la baza mâncatului compulsiv în cazul tău și astfel, împreună, puteți găsi soluțiile potrivite.

Modul în care ne raportăm la mâncare este o oglindă a relației pe care o avem cu noi. Având grijă de sănătatea noastră arătăm respect față de propria persoană.

In cadrul programului Weslim te susținem să-ți cultivi o relație armonioasă cu mâncarea și să te bucuri de ea, fiind în echilibru cu emoțiile tale.

NOUTĂȚI

PROGRAM

Luni – Vineri 8:00 - 21:00
Sambata 08:00 - 14:00

  +40 799 948 200

Articole recente

Comentarii recente

    Categorii

    Arhive

    Fă o programare!

    PROGRAMEAZA-TE ONLINE
    Share on facebook
    Facebook
    Share on google
    Google+
    Share on twitter
    Twitter
    Share on linkedin
    LinkedIn
    Share on pinterest
    Pinterest

    Dacă aveți programare la Clinica Roua, pentru protejarea atât a dumneavoastră, cât și a personalului medical, va rugăm să respectați orele de programare. Dacă unitatea este aglomerată, va trebui să așteptați puțin afară, pe scaun sau în mașină.
    Purtarea măștii atât in clinică, cât și in curtea clinicii este obligatorie.

    Situația actuală poate genera un ușor disconfort; ne străduim să îl minimalizăm și să asigurăm condiții cât mai protective și mai civilizate!

    Facem asta pentru binele tuturor!
    Mulțumim pentru înțelegere!

    Call Now
    Directions