5 idei pentru a ne păstra CLARITATEA şi LUCIDITATEA în aceste vremuri

5 idei pentru a ne păstra CLARITATEA şi LUCIDITATEA în aceste vremuri.

În aceste zile incerte mintea noastră este cel mai uşor de „atacat”: suntem „închişi” în casă, suntem bombardaţi de informaţii care se schimbă de la o zi la alta, avem de îndeplinit sarcini la locul de muncă şi gânduri de tot felul rulează constant în mintea noastră.

Deci e evident că avem nevoie de un sprijin de nădejde pentru a ne „aerisi” mintea şi pentru a ne păstra CLARITATEA şi LUCIDITATEA în aceste vremuri.

Iată cateva sfaturi în acest sens:

1.   Închide telefonul/laptopul/televizorul cu 30 minute înainte de culcare

Nu mai este o noutate faptul că foarte mulţi oameni petrec minute bune pe reţelele de socializare înainte de culcare (cu atât mai mult în această perioadă când vrem să fim la curent cu toate informaţiile/ schimbările).

Atunci când îţi verifici telefonul înainte de somn sau pe timp de noapte, creierul tău nu mai secretă melatonină şi te tine treaz pentru mai mult timp.

Dacă ţi-ai format deja un obicei din a intra pe Facebook pe timp de noapte, află că pierzi câteva ore bune de somn în fiecare seara, ceea ce are efecte extrem de dăunătoare asupra sănătăţii tale.

Iată câteva alternative mai sănătoase pentru mintea ta în legătură cu ce poţi face cu 30 minute înainte de culcare: citeşte o carte, scrie un jurnal, desenează.

Aceste activităţi îţi relaxează creierul şi te ajută să ai un somn mai odihnitor.

La fel de importantă este ora la care adormi.
Atunci când adormi înainte de ora 23:00, somnul tau va fi mai liniştit, iar a doua zi iti vei îndeplini sarcinile cu mai multă uşurinţă. În schimb, când ora de somn este dupa 23:00, te vei trezi mult mai obosit, chiar buimac, în dimineaţa următoare.

2.   Citeşte 20 pagini dintr-o carte în fiecare seara înainte de culcare

Cititul reduce nivelul de stres și de cortizol (hormonul eliberat de organism ca răspuns la starea de stres) și îmbunătățește funcțiile cognitive. Să citim o carte înainte de culcare este mai eficient chiar decât o plimbare sau să ascultăm muzică.

Numai șase minute de lectură înainte de a adormi reduc nivelul stresului cu 68%, limpezesc mintea și o pregătesc de somn.

Astfel, ai un motiv bun ca din această seară să îţi faci un obicei din a citi.

3.   Planifică-ţi din timp ce vei face a doua zi

Înainte de a te culca, gândeşte-te care vor fi 3 dintre cele mai importante activităţi pe care le vei desfăşura a doua zi.

Stabileşte şi interalul orar în care vrei să faci acele activităţi, iar creierul tău va fi pregătit în avans pentru ceea ce ţi-ai propus.

Şi încă un pont: gândeşte-te şi la o activitate pe care vrei să o faci pentru că îţi place, nu doar pentru că „trebuie” şi strecoar-o printre celelalte activităţi.

Astfel,  creierul tău va aştepta cu nerăbdare ziua de mâine şi vei face cu mai multă uşurinţă şi activităţile obligatorii.

4.   Scrie un jurnal

„Scrisul ocazional timp de 15-20 minute te ajută să treci mult mai repede peste stresul unui eveniment traumatizant”, susţin cercetătorii de la Universitatea din Iowa.

Având în vedere schimbările la care suntem expuşi zilnic, nu e de mirare că în perioada de izolare ne simţim acaparaţi de tot felul de gânduri, stări şi emoţii.

În momentul în care scriem într-un jurnal despre ceea ce simţim şi trăim în această zile incerte, putem observa ce tipare mentale se repetă, dar şi ce frici ies la iveală.

Pe măsură ce scriem, ne punem ordine în gânduri şi poate chiar găsim posibile soluţii la anumite încercări cu care ne confruntăm.

Încearcă să practice acest obicei timp de o săptămânâ şi observă cât de benefice sunt efectele sale pe termen lung.

5.   „Goleşte-ţi” mintea câte 5 minute în fiecare zi

Mintea noastră este non-stop acaparată de gânduri: atunci când un gând intră în mintea noastră este înlocuit imediat de un altul.

Chiar şi acum când citeşti aceste rânduri este posibil să te gândeşti şi la altceva în acelaşi timp – este un proces care se petrece inconştient şi pentru care nu avem de ce să ne simţim vinovaţi.

Putem echilibra totuşi această situaţie prin a alege CONŞTIENT 5 minute din 24 ore în care să nu ne gândim la nimic. Putem face acest lucru privind cerul, frunzele unui copac, copiii cum se joacă sau câinii cum aleargă.

Astfel, ne deconectăm de fluxul continuu al gândirii automate şi putem avea o perspectiva mai clară asupra evenimentelor din viaţa noastră.

Alege una dintre cele 5 practici şi pune-o în aplicare chiar de astăzi.

NOUTĂȚI

PROGRAM

Luni – Vineri 8:00 - 21:00
Sambata 08:00 - 14:00

  +40 799 948 200

Articole recente

Comentarii recente

    Categorii

    Arhive

    Fă o programare!

    PROGRAMEAZA-TE ONLINE
    Share on facebook
    Facebook
    Share on google
    Google+
    Share on twitter
    Twitter
    Share on linkedin
    LinkedIn
    Share on pinterest
    Pinterest

    Dacă aveți programare la Clinica Roua, pentru protejarea atât a dumneavoastră, cât și a personalului medical, va rugăm să respectați orele de programare. Dacă unitatea este aglomerată, va trebui să așteptați puțin afară, pe scaun sau în mașină.
    Purtarea măștii atât in clinică, cât și in curtea clinicii este obligatorie.

    Situația actuală poate genera un ușor disconfort; ne străduim să îl minimalizăm și să asigurăm condiții cât mai protective și mai civilizate!

    Facem asta pentru binele tuturor!
    Mulțumim pentru înțelegere!

    Call Now
    Directions