Cum manageriem mâncatul emoțional?

WESLIM - MÂNCAT EMOȚIONAL

Chiar dacă se pare că ușor, ușor ne vom reîntoarce la normalitatea pe care o cunoșteam, experiența prin care trecem și toate emoțiile cumulate se traduc în mâncat compulsiv și kilograme în plus.

Descoperă technicile de control al mâncatului emoțional și generare de obiceiuri noi

Technica de timeout

  • Când eșți în drum spre frigider ia o scurtă pauză/ Când ești în drum spre frigider ia o scurtă pauză
  • Adresează-ți următoarele întrebări:

– Ce emoție se regăsește în mine acum?

– Este pozitivă sau negativă?

-Unde simt emoția în corpul meu?

-Îmbrățișează emoția în zona în care o resimți pentru 10 secunde

-Urează-i bine ai venit și întreab-o care este motivul bun pentru care a apărut în viața ta?

-Ascultă răspunsul, apoi, ridică-te de pe scaun și întreabă-te: „Ce aleg să fac acum?”

Technica Respirației

  • Așează-te comfortabil și concentrează-ți întreaga atenție la zona situată între nas și buza superioară
  • Observă cu atenție schimbarea de temperatură din zona respectivă în momentul în care inspiri și expiri
  • Păstreaza concentrarea asupra acestei zone și a alternării climatice tip de un minut – două
  • Ridică-te de pe scaun și întreabă-te „Ce aleg să fac acum?”

Preia controlul asupra sănătățîi tale și lucrează constant pentru a fi cea mai bună versiune a ta. Atunci când reușeșți să ai o rutină de nutriție sănătoasă și când mâncatul nu este un refugiu, ci un semn de echilibru interior, îți vei da seama de puterea ta.

Click aici dacă vrei să slăbeșți sau să înveți să mănânci sănătos!

5 tehnici prin care poți combate mâncatul pe fond emoţional

Ţi se întâmplă să mânânci orice şi la orice oră fără că măcar să îţi fie foame şi mai apoi să regreţi? Iar când un astfel de episod apare înainte de somn, te duci la culcare epuizat şi cu o senzaţie puternică de rău, simţindu-te de parcă eşți cel mai mare duşman al tău? Ceea ce faci în acele moment se numeşte că mănânci pe fond emoțional sau mânănci compulsiv, fără că în acel moment să ai nevoie de hrană.

Mâncatul pe fond emoțional are consecințe care se răsfrâng în mod negativ pe mai multe niveluri: kilograme în plus, respect de sine scăzut şi tot ce derivă dintr-o astfel de acţiune despre care eşți conştient/tot ce derivă dintr-o astfel de acţiune despre care eşti conştient.

1.Întâmpină cu blândețe sentimentele negative

Mâncatul pe fond emoţional este cea mai simplă cale prin care poţi scăpa de starea de disconfort, întrucât te conectezi instantaneu la acele sentimente de plăcere şi de satisfacţie, pe care le cauţi inconştient atunci când experimentezi o stare negativă.

Implicit, supraalimentarea are un efect de atenuare a sentimentelor nedorite, îndepărtând atenţia de la ele. Cheia pentru a elimina acest tipar,  este să nu te abandonezi acestor sentimente negative, ci să înveţi să le controlezi. Concret, în astfel de momente vorbşete cu ţine, mintal, şi spuneţi că este în regulă să te simţi furios, supărat, speriat sau super obosit ori numeşte tu sentimentul negativ pe care îl simţi.

2.Descoperă plăcerea de a mânca

Bucură-te cu adevărat de mâncare. Dă-i corpului tău alte modalități de a se simți bine şi în afară consumului excesiv de mâncare. Când te așezi la masă, fii prezent și gustă pe îndelete tot ce mânânci. De aici şi sfaturile nutriţioniştilor de a nu mânca deasupra tastaturii sau în timp ce ne uităm la televizor. De aceea, se recomandă să stai jos şi să te bucuri de mâncare câteva minute. Cu cât eşti mai concentrat să te simţi bine în timp ce mănânci, cu atât vei deveni mai conştient de faptul că nu trebuie să mănânci până ce îţi vine rău.

  1. Mănâncă numai atunci când îţi este foame

Persoanele care mănâncă în mod compulsiv au tendinţa de a nu mânca atunci când le este foame şi de a se supraalimentă câteva ore mai târziu. Autorul Geneen Roth spunea că „For every diet, there’s an equal and opposite binge”. Concret, mai bine mânâncă alimente reale, sănătoase și hrănitoare ori de câte ori îţi este foame, decât să te înfometezi prin diete. Acest lucru înseamnă că dacă mânânci atunci când îţi este foame nu doar că vei fi mai puţîn înclinat să mănânci compulsiv, dar îi vei da şi un semnal corpului că nu este nimic rău să piardă în greutate.

4.Pregătirea pentru un moment critic (mâncatul pe fond emoțional)

În primul rând, trebuie să ai o strategie care implică şi recunoaşterea factorilor declanşatori ai mâncatului în neştire. Dacă, de exemplu, ştii că obişnuieşți să mănânci fără să te opreşți atunci când te simţi singur, scrie într-o agendă că în astfel de momente să suni un prieten. De asemenea, nu pleca de acasă fără să ai în geantă mâncare (un fruct, nişte semințe de dovleac, fistic, nuci, migdale, fructe uscate, un morcov sau orice alt aliment care îţi face plăcere). Este necesar să ai mâncare la tine pentru că mâncatul emoţional poate fi şi o reacție a organismului la absenţa mâncării, iar senzaţia cauzată de lipsă fizică a mâncării pe care o vei simţi te va determina să te arunci asupra a ceea ce îţi iese în cale (de obicei, produsele de patiserie care sunt cea mai nefericită alegere, fiind doldora de margarină şi agenţi de creştere). În plus, umpleţi frigiderul cu alimente delicioase, sănătoase şi frumos ambalate.

  1. Descoperă frumuseţea din ține

Dr. Gail Dines spunea:

“Dacă mâine femeile ar conştientiza că le place propriul corp aşa cum îl au, cele mai multe industrii ar da faliment”.

Industria alimentară foloseşte aditivi, celebrele E-uri, care ne exploatează emoţional şi care ne ţîn captivi unui stil de alimentaţie total greşit care ne dă peste cap întreaga viaţă, mai ales în lupta cu kilogramele, fiind unul dintre efectele cele mai dramatice ale mâncatului compulsiv. De aceea, este bine să te trezeşti şi să nu-ţi mai hrăneşti emoţiile negative cu mâncarea ieşită din malaxorul industrializării care îţi accentuează şi mai mult starea de rău. Hrăneşte-ţi corpul cu dragoste şi tandreţe. Alege numai alimente sănătoase, pline de viaţă care te hrănesc cu adevărat.

A încerca să controlezi mâncatul compulsiv nu înseamnă să renunţi la alimentele preferate: gogoşi, prăjituri, ciocolată,îngheţată sau orice altceva dulce. Le poţi mânca, dar mai rar și nu repede și mecanic, ci bucurându-te pe îndelete de gustul lor.

Depășirea mâncatului emoțional nu este o sarcină ușoară. Dacă nu te descurci singur, cere ajutorul unui profesionist pentru a-ţi îmbunătăţi abilităţile de control a emoţiilor.

Echipa Weslim este alături de tine în acest proces.

Click aici dacă vrei să slăbești sau să înveți să mănânci sănătos!

NOUTĂȚI

PROGRAM

Luni – Vineri 8:00 - 21:00
Sambata 08:00 - 14:00

  +40 799 948 200

Articole recente

Comentarii recente

    Categorii

    Arhive

    Fă o programare!

    PROGRAMEAZA-TE ONLINE
    Share on facebook
    Facebook
    Share on google
    Google+
    Share on twitter
    Twitter
    Share on linkedin
    LinkedIn
    Share on pinterest
    Pinterest

    Dacă aveți programare la Clinica Roua, pentru protejarea atât a dumneavoastră, cât și a personalului medical, va rugăm să respectați orele de programare. Dacă unitatea este aglomerată, va trebui să așteptați puțin afară, pe scaun sau în mașină.
    Purtarea măștii atât in clinică, cât și in curtea clinicii este obligatorie.

    Situația actuală poate genera un ușor disconfort; ne străduim să îl minimalizăm și să asigurăm condiții cât mai protective și mai civilizate!

    Facem asta pentru binele tuturor!
    Mulțumim pentru înțelegere!

    Call Now
    Directions