Cum revenim la normal după sărbătorile de Paște

Cum revenim la normal după sărbătorile de Paște

Cum revenim la normal după sărbătorile de Paște

Cu toții știm că sărbătorile pascale vin cu anumite obiceiuri culinare și diverse tradiții pe care le îmbrățișăm cu drag. Ne-am schimbat foarte mult în ultimii 10 ani în ceea ce privește comportamentul de sărbători, însă cu siguranță gustăm din fiecare fel de mâncare…unii mai mult, alții mai puțin. 

Însă ce e de făcut atunci când „gustăm” mai mult decât trebuie din preparatele pentru sărbătoarea Paștelui? Cum revenim la normal și ce presupune concret acest lucru, ca acțiuni din partea noastră? Cum identificăm ce posibilități avem de a ne ușura întoarcerea la viața pe care o ducem de obicei?


Relaxează-te

Ai exagerat de sărbători? Nu ești singur, foarte multe persoane tind să mănânce în exces de Paște. Ca să scapi de senzația de vinovăție trebuie să te relaxezi și să accepți situația. Până la urmă, un weekend în care te-ai abătut de la obiceiurile tale nu este așa de grav pentru sănătate. Cu 15 minute de sport pe zi și alimentație sănătoasă vei reveni la normal rapid.

Inlocuieste stocul din frigider cu alimente sănătoase

Odată sărbătorile încheiate, nu trebuie să cazi în capcana continuării obiceiurilor de Paște. Stabilește-ți mesele și gustările pe care le vei lua în zilele următoare, mergi la supermarket cu lista făcută , evită produsele cu discount și cumpără doar ceea ce ți-ai propus. Dacă nu vei avea în casă tentații, îți va fi mai ușor să revii la obiceiurile sănătoase.

Bea mai multa apa

Majoritatea kilogramelor în plus se depun din cauza carbohidraților în exces și a alimentelor sărate pe care e posibil le consumăm în cantități mai mari de sărbători. Recomandarea mea este să bei mai multă apă pentru a ajuta metabolismul.

 Putem adăuga limonadă fără zahăr, supe, ciorbe. Ne vom recăpăta mai rapid energia şi vom ajuta chiar la reducerea retenţiei de apă

 

Consuma mai multe legume

Trebuie să consumăm în special salate cu verzituri de primăvară, rucola, spanac, leurdă, untişor, măcriş, chiar şi gătite, cum ar fi urzicile. Rădăcinoasele, precum ţelină, morcov, sfeclă roşie, pot fi făcute şi suc. Aportul de potasiu şi magneziu va ajuta la eliminarea excesului de sare.

Reduceti consumul de alimente grele

Fie că vorbim de carne, ouă sau cozonac şi pască, trecem acum pe alimente mai uşoare precum peşte, iaurt, legume, fructe. Ele vor da  pauza binemeritată aparatului digestiv, dar vor aduce în acelaşi timp şi nutrienţii esenţiali, de care avem nevoie. De asemenea, trebuie să ajutăm digestia, iar ghimbirul are efecte benefice în acest sens.

Condimentele care ajută digestia şi enzimele digestive pot fi şi ele de mare ajutor. Ghimbirul poate fi inclus în reţetele de carne sau chiar în limonadă. Ceaiurile hepatobiliare şi extractele de plante pentru protecţia ficatului, precum silimarina, sunt binevenite, mai ales pentru cine a întrecut măsura cu alcoolul.

Faceti miscare

Nu în ultimul rând, mişcarea este esenţială după mesele bogate de sărbătoare.

Câteva opțiuni de exercițiu fizic la domiciliu dintre care să alegi:

  • 30 de minute de curățenie în casă
  • 15 minute de dans intens după melodiile tale preferate
  • 10 minute de sărituri cu coarda (dacă știi că nu-ți deranjezi vecinii)
  • 20 de minute de yoga cu fereastra deschisă
  • 20 minute de stepper sau bicicletă de interior.

Dacă simți că ai nevoie de ajutor suplimentar pentru a depăși cu bine această perioadă,nu ezita sa apelezi la specialistii WeSlim.

Share

PROGRAMEAZA-TE ONLINE
Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Call Now
Directions