Modalități naturale de a scăpa de constipație

Modalități naturale de a scăpa de constipație

Câteva sfaturi pentru acasă care te pot ajuta să eviți laxativele agresive.

Adesea luăm în râs constipația, deși nu e nimic de ras.

Când nu poți merge la baie câteva zile la rând, te simți umflată și nefericită. Încercarea de a avea scaun zi după zi poate duce, de asemenea, la probleme mai serioase, precum hemoroizii sau chiar prolapsul (ieșirea în afară a) țesutului rectal.

Estimativ între 40% și 60% din adulții în vârstă au o problemă frecventă cu constipația, deși nu trebuie învinuit procesul de îmbătrânire. „Este ceva ce ține de îmbătrânire. O activitate fizică diminuată afectează regularitatea scaunelor. În plus, poate fi un efect secundar al unor medicamente pe care mulți adulți de vârstă înaintată le iau”, explică Dr. Stanley Rosenberg, conferențiar în cadrul  Harvard Medical School și gastroenterolog la Centrul Medical Beth Israel Dea­coness.

Cauzele constipației

Unul din factorii cei mai importanți ai constipației este dieta. Alimentația bogată în fibre, precum fructele și legumele crude și cerealele integrale, te va ajuta să ai un scaun regulat.

Este esențial, de asemenea, să bei suficiente lichide.

„Fibra reține apă în intestine amestecând-o cu scaunul care devine mai moale,” spune Dr. Rosenberg.

Dacă alimentația conține multe fibre și lichide și tot nu ai scaun regulat, atunci constipația poate fi cauzată de:

  • Medicamente, precum analgezice narcotice, antidepresive, antacizi care conțîn aluminiu, medicamente pentru hipertensiunea arterială, boală Parkinson și suplimente de fier
  • Lipsa de exercițiu fizic
  • Ignorarea constantă a nevoii de golire a intestinului
  • Boli precum diabetul sau o glanda tiroidă hipoactiva (hipotiroidism)

Cum să ai scaun

„Laxativele pot părea cea mai rapidă și mai simplă soluție, dar nu sunt o idee bună”, spune Dr. Rosenberg. „Dacă treci direct la laxative stimulante, există riscul să devii dependent fizic de ele,” atenționează medicul.

Înainte de a lua orice laxativ, încearcă unul din aceste sfaturi privind dieta și stilul de viață pentru a trata constipația:

  • Hidratează-te. Bea cel puțîn patru până la șase pahare de lichide pe zi. Apă și sucurile de fructe sunt modalitatea cea mai bună pentru a împiedică instalarea constipației. Limitează băuturile cofeinizate, precum sucurile și cafeaua, care pot elimina mai multe lichide din corpul tău.
  • Crește cantitatea de fibre consumată. Încearcă să mănânci cel puțin 25 de grame de fibre zilnic. Printre alimentele bogate în fibre se numără varză de Brussels, merele, smochinele, cerealele integrale și fasolea neagră.

Cele mai bune surse de fibre

Aliment Grame de fibre per porție
Mazăre (gătită) 16.3
Fasole neagră 15.0
Anghinare (gătită) 10.3
Zmeură 8.0
Cereale integrale 5.3
Budincă de ovăz (instant) 4.0
Mere (cu coajă) 4.4
Varză de Brussels 4.1
Smochine (uscate) 1.6
  • Asigura-te că ai scaun zilnic. Cu cât scaunul rămâne mai mult în intestine, cu atât devine mai tare și mai dificil de evacuat. „De aceea, este important să golim în mod regulat intestinul,” spune Dr. Rosenberg. „Deoarece reflexul de golire funcționează mai bine după masă, le spun pacienților mei să își ia micul dejun, după care să meargă la toaletă și să stea acolo 10 minute. Vezi dacă reușești.”
  • Încearcă să nu te forțezi. Efortul în momentul defecației, ar putea cauza hemoroizi, fisuri anale (fisuri ale pielii din jurul anusului) sau prolaps rectal (când o parte din peretele intestinului iese afară prin orificiul anal). Adaugă mai multe fibre și lichide în alimentație sau încearcă un laxativ ce îți va face scaunul mai moale, astfel încât eliberarea intestinului să aibă loc mai ușor.

Dacă pur și simplu nu reușeșți să ai scaun și vrei să încerci un laxativ, începe cu cele de tip osmotic (discută cu medicul tău pentru a-ți recomandă medicamentul). „Laxativele osmotice nu sunt atât de dăunătoare și au rezultate bune,” spune Dr. Rosenberg. Ele acționează ușor aducând apă în intestine și făcând scaunul mai moale și mai ușor de trecut. Un studiu publicat în Canadian Medical Association Journal a arătat că laxativele osmotice sunt cel mai eficient tip de laxative pentru adulții în vârstă.

Dacă ai încercat totul și tot nu ai scaun regulat, mergi la medic care va evalua problema. Fă-ți imediat o programare sau mergi la camera de gardă dacă ai oricare din simptomele unei obstrucții intestinale, cum ar fi durere abdominală, vărsături, abdomen mărit de volum sau absența completă a scaunului și eliminării de gaze.

Text: www.health.harvard.edu

NOUTĂȚI

PROGRAM

Luni – Vineri 8:00 - 21:00
Sambata 08:00 - 14:00

  +40 799 948 200

Articole recente

Comentarii recente

    Categorii

    Arhive

    Fă o programare!

    PROGRAMEAZA-TE ONLINE
    Share on facebook
    Facebook
    Share on google
    Google+
    Share on twitter
    Twitter
    Share on linkedin
    LinkedIn
    Share on pinterest
    Pinterest

    Dacă aveți programare la Clinica Roua, pentru protejarea atât a dumneavoastră, cât și a personalului medical, va rugăm să respectați orele de programare. Dacă unitatea este aglomerată, va trebui să așteptați puțin afară, pe scaun sau în mașină.
    Purtarea măștii atât in clinică, cât și in curtea clinicii este obligatorie.

    Situația actuală poate genera un ușor disconfort; ne străduim să îl minimalizăm și să asigurăm condiții cât mai protective și mai civilizate!

    Facem asta pentru binele tuturor!
    Mulțumim pentru înțelegere!

    Call Now
    Directions